Kallpratet

Måste bara påpeka att jag avskyr kallprat.
Kallprat kan väl vara en "warm up" ibland för de som ligger lite lågt.
Eller bara är allmänt tröga på snacket.
Jag håller mig hellre i bakgrunden och checkar läget,
Om inte någon eller något riktigt intressant dyker upp.
Jag kan vara sjukligt social om jag vill, men det krävs rätt människor.
Eller bara tid... Jag vet inte... Börjar jag bli svår?
Jag är väl uppfostrad och får inte en fis på tvären så fort det är något jag inte gillar.
Jag är trevlig och snäll, så jag klarar det mesta.
Ibland är man bara mer eller mindre tvungen att kallprata.
Svenskarnas största samtals ämne... vädret...
Oh, jag får rysningar på kroppen så ointressant det är men ibland är man tvungen själv.
Något som jag däremot kände var intressant att prata om när vi
var i Höllviken härom dagen var världen, det onaturliga, galaxer och universum.
Sånt som det inte finns förklaringar på!
Then we're talking!
Samtidigt så sitter vi utomhus, stjärn himmlen är klar och fin.
Det är lugnt, det doftar hav, ingen trafik.
Peaceful är rätt ord.
OCH att det är varmt för att vara 00.00 på kvällen och kunna sitta utomhus.
Tidigare på dagen så låg vi på kämpinge strand och sen
avnjöt vi en mycket mysig grillning på Johans tomt tillsammans.
Ja, helt underbart med andra ord.
Nä, tack gode gud för att man inte är en stel svensson.
Jag kan säga att jag är sjukt rolig faktiskt.
Men mest om du själv släpper loss lite.
Skit i kallpratet nästa gång och gå rakt på sak!
TACK!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0