Alkohol...

Man märker verkligen hur annorlunda man ser på saker och ting när man har druckit.
Hur klar man är i huvudet och på vilka olika nivåer man är.
Jag kan vara nykter och se på en sak så klart,
men en man med alkohol i sin kropp kan se det på ett helt annat sätt.
Jag själv tycker att man blir negativare med sprit i sin kropp.
(Tänkandet, inte agerandet)
Fast ja, och andra sidan så finns det dom som är negativa i sitt agerande också.
Typiskt dom som verkligen inte kan hantera det.



Även om jag kan tycka att drinkar är goda och vin kan vara uppfriskande
så gör det mig fortfarande skeptisk.
Jag tycker bara att man förvränger saker och blir paranoid av sprit.

Jag kan sitta och avnjuta ett glas rödtjut, en strawberry daquiri etc.
Men att bli dyngrak är inte min grej längre.
Igår avstod jag helt från alkoholen (trots att vi var bortbjudna på middag)

Frågan jag hade väntat på hela kvällen kom:
"Är du en sån där renlevnads människa?"
Min fråga är då: Måste man dricka bara för att man blir bortbjuden?
Nej, så klart inte... Men vill man slippa frågor och att folk tittar
på en när man frågar om man kan få något alkoholfritt så får man välja att dricka istället....
Som alla andra.

Men jag, jag är inte som alla andra.
För jag.... Jag bryr mig inte ett skit längre!
Förr, när jag inte hade styrkan och karaktären och säga nej så gav jag med mig på det mesta.
(Det är klart att det fortfarande händer, men jag försöker att inte göra det)

Snart kommer väl frågan om jag är gravid också.
Mitt inlägg är inte alls negativt inriktat mot någon eller något.
Detta är bara allmänt tänkade och filosoferande om hur människor beter sig.
Med eller utan sprit i kroppen.

Varför dricker vi EGENTLIGEN?
Svaghet för det goda här i livet?

Kommentarer
Postat av: Mother

Alkohol är en rusdryck, vare sig det är cider, starksprit, vin eller öl.En drog alltså. Folk drogar sig alltså, helt legitimt. Värre hade det väl varit om det hade gällt cannabis eller tyngre droger. Ja, varför dricker folk? För att bli gladare, för att glömma, för att slappna av, för att vakna, för att somna. Ja, det finns så många olika sätt att reagera på drogen alkohol. Människan har glömt bort eller aldrig lärt sig hur man kan uppnå allt det där på egen hand och UTAN att droga sig, utan att få biverkningar etc. Det borde läras ut tidigt i skolorna - avslappning, meditation, healing. Det ÄR INGET flum. Och det vet du också nu gumman, trots att du inte tror på healing. Utrota alkohol & tobak på Jorden så får vi en bättre värld. Puss & Kräm

2011-06-03 @ 15:28:30
Postat av: Anonym

Hoppas att du hittar din vän och att han kan följa dig hem igen, nykter el onykter. Alla har ett förhållande till spriten, och har väl prövat på det förr el senare, det är väl inga problem så länge man kan visa respekt för varandra. Att man är nykter behöver inte innebära att det man gör el säger är det rätta, el?

2011-06-04 @ 21:11:04

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0