Sådär skön ont

Det händer bra saker i mitt liv hela tiden just nu.
Fast blickar jag tillbaka på det som är och har varit jobbigt så gör det ont.
Det är inte över, långt i från.
Och jag kommer säkerligen strula till det igen, på någon vänster.
Livet är inte lätt, och det är inte meningen att det ska vara lätt heller.

Men jag försöker att njuta av det lilla jag har och lever
med det i nuet och försöker göra saker bättre på det viset istället.
Varför ska jag komplicera det?
Nej tack, jag har det bra som det är nu och det känns skönt!

Jag har lämnat riktigt mycket gammalt bakom mig.
Gammalt som i: Många vänner, känslor, minnen och kärlek.
Vissa saker önskar jag att det inte tog slut av, men alla förändras och vi går alla olika håll.
Detta måste man helt enkelt acceptera och finna de som går på samma väg som dig själv.

Man kan aldrig ändra på någon. Hur mycket man än önskar det eller försöker!
Det kan komma dagar då jag får klumpar i magen.
Det räcker med att höra ett namn, se en bild eller bara gå förbi ett ställe tex.
Dom där klumparna av sår som rivs upp.
Jag minns en dag nyligen då en vän ringde från hennes jobb telefon.
På displayen visade ett annat namn.

Jag ville spy. Det blev jobbigt. Jag ville inte.
Inte i den situationen. Det blev helt fel.
Jag blev känslig, men när jag hörde att det var hon så försvann klumpen.
Klumpen av paniken la sig till ro igen.

Förlåtelse. Det är inte så lätt som man tror.
Jag har över lag, ganska lätt till att förlåta någon.
OM JAG FÅR ETT FÖRLÅT! Och om det är ett ärligt förlåt.
Until then så kommer jag ha svårt för det.
Och OM jag får ett så kommer jag aldrig till att glömma.
Jag litar på min intution, den har aldrig varit fel hittils.

Jag står för att jag är ledsen.
Bättre det än att säga att jag mår prima skinka och ljuga för mig själv.
Jag ljuger aldrig.... Aldrig mer! Jag har ljugit tillräckligt!
Ibland önskar jag att jag kunde radera minnet bara.
"Eternal sunshine of a spotless mind".

Idag var det dags att börja om på Yoga.
Men med ett konto som är tomt så blev det till att vänta till på onsdag eller nästa vecka.
Det blir till att massera en massa nu in i det sista.
De kommande 2 veckorna är bara ämnade för att plugga då jag har 2 tentor.

Så jag kan tänka mig att det blir mycket "alone time" och lite sällskap av Malin som ska hjälpa mig.
Bra är ju att jag och N. kan plugga tillsammans också.
Det gör faktiskt det hela mycket lättare och det uppskattar vi nog båda!
Anatomin är inte det lättaste och har jag någon som piskar
mig med pluggandet så känns det lite bättre också.
Sen att sällskapen känns väldigt bra är jag glad över.

Det e mycket nu.....Men det kommer bli bättre.... Dagarna blir ljusare!

Kärlek till er :) <3

Kommentarer
Postat av: Anonym

Det finns fler som önskar hon kunde radera en del av det förflutna =(

2011-01-11 @ 07:22:11
Postat av: Anonym

Hade vi inte upplevt det som vi nu vill glömma i det förflutna så hade vi nog inte varit de vi är idag =) Jag fick tårar längs kinderna när jag läste ditt inlägg. Känner igen mig i det du skriver. Vi vandrar på olika håll och allt förändras hela tiden. Vi är samma kött och blod, men känner oss inte som "samma människor" som vi var för några år sedan...

2011-01-12 @ 21:57:29

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0