Everything happens for a reason

Ja ibland tvekar man på vad som är rätt och vad som är fel.
Vilken väg man ska gå på när man tänker långsiktigt.
Man får helt enkelt se allting som en erfarenhet.
Allt händer av en anledning.
Man måste bara försöka ta det för det det är - här och nu!
Ta vara på allt (speciellt det lilla) och lära sig utav det.

Slumpen är ingen tillfällighet.

Träffar du en speciell person, är det meningen att du ska träffa denna personen.
På vilket sätt eller vilken betydelse denna människa kommer ha
i ditt liv och hur den kommer att påverka dig, det vet du kanske inte.
Det enda du ska veta är att du bara ska ta vara på det - här och nu!

Att ta nytta och lärdom av det som kan ge dig något.
Det som du vet kan få dig att växa, som person.
Jag älskar personlig utvecklig, starka människor och de som kan se klart.
Därutav betyder människorna som har hjälpt mig med mig själv jävligt mycket.
Vissa har inte ens behövt göra något, utan bara varit sig själv.

Mycket hjälp har bestått av böcker. Fast jag har inte läst på ett tag.
Måste börja läsa nu igen efter skolan är slut.
Har ju bara suttit med den där pärmen senaste månaderna.

Saker som en gång har varit svårt försöker jag
numera ta upp när tiden känns rätt och prata öppet om.
Ibland är det bara svårare än vad jag trott det skulle vara.
Men när det väl kommit upp till ytan så känns det som en jobbig våg som svept iväg.
Och allt känns mycket lättare.

Att lätta på trycket med andra ord. Det behövs.
Alla behöver det.

Nog om detta nu. Det är dags för mig att gå till gymmet.
Har precis mediterat lite :)

Kram på er alla.

Kommentarer
Postat av: Henningamalie

Excellent site.

2012-02-02 @ 10:57:42
URL: http://henningamalie.unitblog.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0