Ho-ho-ho-ho-ho-hockey frilla!

I kväll har det varit en riktigt trevlig afton.
Har varit på 30 års "kalas" på Go-Kart City för underbara Tessi.
Massor med god mat och en himla massa desserter.
Jätte fina människor som var där.
Vissa hade jag träffat förr och andra inte.
Alla hade fina hattar på sig för det var HATT TEMA på festen.
Johan hade nog den finaste peruken på festen (efter den fina rosa).
Miami Vice HOCKEY FRILLA! :D
Givetvis gillade ju jag denna och sprang runt
med den en liten stund innan jag tog på mig min egen igen.



Runt 23 tiden började ögonen bli trötta och tanken
av att stiga upp tidigt till skolan imorgon slog mig.
Dags att röra på sig, ut i kylan och cykla hem.

Jag fick då en flash back!

När jag tar på mig alla mina kläder för att gå
så minns jag sist jag var på fest på Go-Kart City.
Halloween var det. 2008.
Det känns som evigheter sen, men känslan och minnet var så klart.
Som om det var igår.

Det har ju hänt fruktansvärt mycket sedan dess.
Det var en underbar fest och jag hade riktigt roligt.
Men framåt små timmarna när folk begav sig ut måttligt berusade hela högen,
så fick jag en känsla i magen av att någonting var fel.
Vad kunde jag inte sätta fingret på men jag litar alltid på min magkänsla.
Resultatet var att jag lokaliserade personen jag
träffade i då läget på ett ute ställe i Malmö och fick se det med mina egna ögon.
Problemet, eller ja - känslan jag hade som helt klart var rätt.

I dags läget är detta glömt. Förträngt och förlåtit.
Men denna känslan fick jag i magen på vägen hem idag igen.
Det kändes som om historien upprepade sig. Igen.

Antagligen så var det bara ett starkt minne som togs upp till ytan igen.
Kanske som om jag bearbetade det utan att veta om det?
Jag var trots allt på samma plats och det var liknande händelser runt omkring.
Eller så kanske jag bara är rädd att det ska hända igen?
Eller så är min magkänsla rätt igen?

Vem vet?

För övrigt så hade jag en super trevlig kväll, nu är det dags att sova!
Godnatt och sov gott alla underbara läsare.

Puss på er alla :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0