Lovely February

Det är konstigt vad tidigare erfarenheter kan göra med en.
Men om man bearbetar en sak i sänder så kommer det gå an tror jag.
Men ibland kan det bara vara så att man har en dag då man tvekar på allt.
Andra dagen så går allt världen och det finns inga problem.

Men nej, ingen är problemfri.
Men sen väljer man ju vad man ska lägga sin energi på.
Visst ska man inte älta problem.
Man ska ju göra något åt dom, eller hur?
Man lär sig ju efter sina misstag.
Men ibland krävs det att man gör om misstagen några gånger.
Ibland så blir man bara rädd.
Livet ger en tester hela tiden och det är allt skrämmande
om man har haft dålig erfarenhet sedan tidigare inom samma område.
Sakta men säkert tar jag dock ett steg framåt.

Februari brukar aldrig vara en bra månad för mig. (Eller någon annan)
På någon vänster är det alltid den värsta.
För tillfälligt så ligger jag på min spikmatta hemma i min soffa.
Jag fryser och det har jag gjort hela dagen.
Jag har dushat 3 ggr för att få upp värmen.
(Ja det är så pass kallt i min lägenhet)

Pengarna på kontot står på minus och jag kraffsar i skafferiet efter mat.
Handlat inför min fest till imorgon. Fått låna pengar.
Min massage kund ställde in sin tid idag så nu står
jag utan pengar för lokalen imorgon också.
Hur jag löser detta vet jag inte riktigt än.

Det enda jag mådde bra av idag var att jag fick en stor hund kram till väckning i morse.
Och sen fick jag en stor människo kram också. Det var skönt med båda två.
Att dessutom höra någon i köket göra kaffe medans jag låg i sängen
kändes bekvämt och det var en känsla jag hade kunnat vänja mig vid.
Hur rädd jag än är så känns det bra.

Men jag tar inte ut någon lycka i förskott.
Dags att sova och grubbla lite till

Försökte leta reda på min sladd till datorn och mobilen.
Den verkar vara helt borta!
Spårlöst försvunnen, så som allt annat i denna lägenheten!
Om det ändå kunde sluta spöka så jävligt här hemma.
Det är inte roligt längre.

Puss och hej alla leverkorvar

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0