A new kick in the ass!!

Åter igen så vet jag att det är länge sedan jag skrev.
Jag antar att det är för att jag inte har något viktigt att skriva.
Jag vill inte bara skriva för att skriva, även om jag gillar det.
Men jag vill ha något att komma med.
Jag har mycket att komma med, men vill välja mina ord rätt.

En vän som jag träffade i Mexico (från Tyskland) hörde av sig till mig idag.
Han hade bokat en resa till Isla Mujeres.
Jag kan inte förstå att man kan vilja åka iväg till ett ställe så mycket.
Jag vill dit igen.
Jag har nog aldrig velat åka tillbaka till ett ställe så mycket,
även om det inte finns så mycket att göra.
Eller jo, det finns det. Men bor man där så gör man ju allt på väldigt kort tid.
Sen är allt "been there, done that"
Men den ön, det bara är något speciellt med den!
Jag är bara rädd för att det inte kommer att vara samma känsla när jag kommer tillbaka dit.
Det är ju aldrig lika roligt en andra gång....
Men vem vet, det kanske är roligare!?

Det enda som lockar mig för tillfälligt är att dyka och göra Yoga.
Yoga kan jag ju göra gratis på alla Agama center i världen!
Dykningen är nog det häftigaste jag gjort i hela mitt liv.
Mitt hjärta brann för det. Det var ett annat liv, en annan kärlek.
En sådan kärlek man kan känna till djur och barn.
Eller nu måste jag rätta mig själv, det är ett annat LIV!
Det var tom. så att jag funderade på att bli dykinstruktör när jag var i Asien.

Sen har vi Yogan. Det är något som tar emot här hemma (fortfarande).
Jag behöver lugn meditativ Yoga, men samtidigt ett hårt träningspass.
Det var det som var så bra i Asien för där var det lugnt men ändå
krävande och man svettades så sjukligt mycket av värmen vilket var så jävla skönt!
Jag MÅSTE gå på Bikram Yoga! Eller iaf prova på! :)

Antagligen är det mitt vardagsliv och mina vänner som tar emot,
"Den svenska mentaliteten och stressen",
men det är dock en sak som jag kämpar med varje dag.
Alltså så är det bästa för mig att umgås med dom som är värst utan att falla dit.

Det går inte alltid. Visst har jag varit "ur balans" några gånger då och då på senare dagar.
Men hey, jag är ingen maskin - bara människa!
Men jag kan vara en periodare. Upp & Ner.
Nu är det UPP UPP UPP UPP!
Varit ur balans till och från sen jul typ.
Men det har hänt mycket sen jul. Mitt liv blev inte riktigt som planerat.
Har fått många prövningar, och it's still going... Men jag får se vart detta leder!

Det är inte många dagar kvar tills jag åker till Ödeshög till meditations retreatet.
That's a start, sen kommer jag kämpa järnet. And that's my plan! :)
Jag ger iaf aldrig upp och jag kommer tom. tvinga mig på Joel
ute i parken och gå slack-line i sommar. Det kommer ju att bli as roligt! :)

Jag har av ren rastlöshet och "måste göra goda saker för mig själv"
satt några utmaningar till mig själv att genomföra.
Men bara lagom gränser som jag vet att jag kan hålla själv!

1. Ingen alkohol på 3 månader.

2. Inget godis / sötsaker på en månad.

3. Träning MINST 3 ggr / veckan.

4. Massor med svettig sex! :)

Yes, you heard me. ALOOOOOOT!!
Nu är det dags för sängen! Puss och kram skumbanan!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0