Make love not war....

Nu är det fredag och jag är tillbaka i det där kärleksspåret igen.
Och när jag skriver så, så menar jag att - Vi, alla människor måste visa mer kärlek!
Jag kan inte förstå att det ska vara så svårt egentligen, när det är DET som vi kommer komma längst med.
Det finns ingenting på denna jord som någonsin kommer till att övervinna kärleken.
Och det är fakta. Det går inte att argumentera saken. Tyvärr!
Först och främst måste vi lära oss att älska oss själva och kunna visa det.
För att hur ska du kunna älska någon annan om du inte älskar dig själv först?
Och hur ska någon annan kunna älska dig om du inte älskar dig själv?
Jag vet (tro mig), att det kan vara svårare än vad man tror.
Det är även lätt för mig att skriva det, jag kan själv handskas med samma problem ibland.
Men man måste försöka. Och tro mig, jag försöker alltid. NONSTOP!
Mitt stora motto har alltid varit: GE ALDRIG UPP!
Och det är nog det jag kommer rätt långt med, för jag ger mig verkligen inte.
Fy fan vad envis jag är....Såhär när man tänker efter hahahaaha...
Jag och Dee titta på film idag. "The Help", har velat se den ett tag nu men visste inte vad den hette.
Handlar om mörka kvinnor som jobbade som betjänter/nanny förr i tiden och hur det var kring svarta och vita.
Ja den var lite sorglig med så det kom några skvättar från både mig och Dee.
Åter igen, vi är i grund och botten samma skrot och korn.
Vi måste bara inse det och istället för att behandla någon dåligt pga ras etc,
så det du kan göra är att ACCEPTERA denna för den, den är.
Slutsats: Kärlek. Igen.
Du ska kunna älska alla lika oavsett vad.
Sen kanske du älskar din pojkvän mer än din svärmor.
Du har ju olika sorters kärlek, men tänk kärlek som en stor enhet och alla är precis lika mycket värda.
Nä, eller hur... det är svårt... För det finns så mycket orättvisa här i världen.
Men dom personen som inte är "snälla" är väl egentligen exakt lika mycket värd som dig själv?
Dom kommer till att få det "In their face" senare i livet eller i ett annat liv.
Their problem, eller hur?
Huvud saken är att DU har det bra, DU mår bra och DU kan visa kärlek!
Jag försöker varje dag att ta vara på allt bra och även dåligt, för det som är dåligt kan jag lära mig utav.
Sedan lägger jag det bakom mig och försöker att inte ta in negativ energi.
Man ska älska sin fiende, är det inte så dom säger?
Jag vill bara att världen ska förstå .................
Att vi kommer så mycket längre med kärlek.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0