Kärt återseende

Det har gått alldeles för lång tid, ja jag vet.
Jag tror jag säger det varje gång.
Idag har jag haft ett kärt återseende - med min soffa.
Jag har arbetat 4 timmar idag och sedan har jag slängt mig på sofflocket
och legat här sen kl 18 typ. (kl är 23.45)
Jag har hunnit att skänka en julgåva till min lillebror (som jag inte träffar under julen)
Jag har hunnit att köpa en get till en familj i Zimbabwe i julklapp.
(Det är get nummer 2 som jag köper till någon annan)
Jag har hunnit att glo på facebook i ett x antal timmar...
Jävla facebook. Har suttit och velat ta bort mitt account i flera dagar,
men jag KAN INTE! Fysiskt omöjligt...
Sen har jag läst lite och sen sist men inte minst,
tagit ett långt varmt bad och läst en bok.
Nu läser jag faktiskt en pocket av Fredrik Paulun. Alla hans artiklar som är sammanställda till en bok.
Mycket nyttig med information vill jag säga. För den som bryr sig om hälsa.
Vilket jag gör. Även om jag ätit väldigt fel på sistone.
Imorgon bitti har jag en date med min PT!
Jag gillar honom skarpt. Fin människa.
Jag känner även att jag måste komma igång med min Yoga igen.
Var på Natha Yoga center i lördags morse tillsammans med kära fru Annica.
Ja vi gjorde väl något som man normalt kanske inte gör en fin solig lördagsförmiddag.
- TARMSKÖLJNING! (A la Indiskt vis)
Det man gör då är att dricka ljummet vatten tillsammans med salt.
Sedan några specifika övningar som trycker på tarmen och vipps...
Sim sala bim så bajsar man satan jävlar.
Du bajsar så mycket så att man till slut bajsar vatten och tarmen är HELT tömd
(hela vägen)
GÖR ALDRIG det själv utan att du vet EXAKT hur du ska göra.
Tarmen är extremt känslig och du får enbart äta specifika saker
under en 24-48 timmars period.
Bryter du mot detta så riskerar du att bli allvarligt sjuk (eller iaf dina inre organ)
Jag kan ju säga som så här.... JAG ÄR VRÅLHUNGRIG!
Man blir mattare än vad man tror, trött, frusen och man ska inte vara fysiskt aktiv.
(Därutav att jag legat på soffan och badkaret)
Annars har jag mestadels slösat pengar, packat mina flyttlådor och jobbat.
Slösat pengar har jag gjort på mig själv för en gångs skull. Tre julklappar!
Min fina kaffe maskin, en ny dator (Macbook Pro) och en ny jacka.
Jag lämnade min gamla jacka på Stadium och fick 300 kr i rabatt när jag köpte en ny.
Jag gillar att dom tar min gamla jacka och skänker till en annan behövande
och samtidigt som jag får en ny.
Everest jacka, ord.pris: 1300... Nedsatt till 999.... Mitt pris: 699!
Hur jävla nice kändes inte det?
Ett MYCKET bra spontanköp!
Och jag kan gå i linne under, och svettas! HELT SJUKT UNDERBART!
Jag som är så frusen annars... Wehooo.....
Nu kallar min säng.
Cookiemonster... Hitta en rolig bild att dela med mig av! :D

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0