Time for Oslo again....


Igår kände jag enorm frihetskänsla.
Men det har nog med att göra att man är på en båt.
Jag älskar ju båtar (fast föredrar nog mindre än dom här kryssarna)

Jag stod uppe i konferens rummet och väntade på en kund.
Öppnade persiennerna och tittade ut.
Vilken stillhet.
I lugnet och tystnaden slöt jag mina ögon och kände min inre frid.
(Jag blir väldigt lugn av att titta på havet)
Tog ett djupt andetag och såg havet och himmeln bli ett i solnedgången.
Inget land syntes till.
Där var jag, mitt ute i ingenstans.
I den sekunden önskade jag bara att det vore lite varmare!
Jag trivs på havet. Märks det?

Klockan ringde klockan 08.30 imorse.
Mina tunga ögon kunde knappt öppnas och jag ställde om den till 09.30
Precis innan så lägger båten i land så allt börjar att skaka.
Ja då är det bara till att gå upp helt enkelt.
Trött. Med tanke på att de bara serverar frukost fram till 08.45
så hade jag (dagen innan) tagit en yoghurt o frukt
i från messen så jag kunde äta i kabinen istället.
Smart Lee!

Gårdagen var varm och solig i Köpenhamn och
bestod av tungt bärande av min (JÄVLA) massagebänk.
Min rygg strejkade rätt mycket.
Precis när jag går på landgången så säger
väskan Puff och schnapp och axelremmen går av.
Precis det jag bara väntade på!
Hej och hå! Now what?
Jag kan inte bära väskan, så jag fick asa den längs golvet upp till konferans rummet.
(tur här är heltäcknings mattor)
Hur jag ska få hem den är en annan femma.
Kommer inte Annicas bror ut imorgon så måste jag av båten och köpa en kärra!
*jävla bänk jävel haha*

Glad över att få se min underbara fruga igen.
Blir ju inte allt för ofta, och om hon nu ska flytta till Holland så får
jag helt enkelt försöka att komma ut och jobba mer på havet istället så jag kan träffa henne!
Under dagen och kvällen igår så rullade det på rätt bra.
4 st kunder lite utspritt och skönt var ju det så man fick i sig lite mat också.
Och att kunna säga cash is king känns också oerhört skönt.

Jag har 4 dagar till som jag ska vara ombord.
Inte lika mycket massage idag och de andra dagarna,
men pengar i kassan ger det och det är ju det som är huvudsaken!
Så nu tänkte jag gå till Spa avdelningen och kanske ta en kaffe med Michelle,
gå in och basta och bada lite och göra mig lite ren och fin med mina fina
ansiktsmasker som jag fick i födelsedags present... Sen ikväll tänkte jag träna!



Har 2 andra kunder ikväll bara så jag har gott om "egentid".
Och det mina vänner, det har jag haft ont om på senaste.
Så jag njuter till max kan jag lova er.
Även om det varit skönt att inte varit själv också så har jag verkligen behövt det här.
Mina hormoner har ju spelat mig ett spratt senaste månaderna.
Men jag försöker mitt bästa att kontrollera dom.
Men ibland är det fan inte lätt att vara kvinna och ha kontroll.
Allt händer av en anledning, även om man känner sig fullständigt retarderad ibland.

Sådär mina vänner... Nu börjar klockan bli mycket...igen....

Smell u later! :)

Kommentarer
Postat av: Mamma

Jag älskar att läsa din blogg..lika spännande varje gång! Såg artikeln i Sydsvenskan idag där det stod om Hoffmaestro-spelningen i lördags, jag läste vad de frågat dig. Och vet du vad?? Jag blev minsann intervjuad i radio ikväll, efter jobbet. Jag tog en chans och sms:ade in till dem vad jag gjorde just nu och så valde han ut mig av alla - tjohej! Det var skitkul, jag tyckte jag mest skrattade under hela intervjun...vilken härlig kille! På "Dang Dang" på P4...bara så du vet :) Kraaaaaaaaaam

Kom hem nån gång...

2011-04-19 @ 20:56:51

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0