En hel vanlig dag i mitt liv....

Vardags rutiner:
Asa mig in på toaletten väldigt sakta.
Inga hastiga rörelser eller höga ljud på morgonen helst.
Måste hålla mitt lugn. :)
Skrapa tungan, borsta tänderna med både salt och tandkräm.
Sköljer näsan (har varit lite dålig på senaste).
Sen är det dags för iinser eller glasögonen.
Idag fick det bli glasögon.

Nu är jag lite mer redo.
På med datorn och igång med Spotify som vanligt.
Facebook rutin. Jävla facebook.
Jag är mer beroende än vad jag trodde att jag var.

En del av min vanliga rutin börjar bli att gå till Clas Ohlson.
Köpa eller lämna tillbaka. Idag fick jag lämna tillbaka.
Köpte fin ljus-slinga till balkongen igår men den tjocka sladden
klämdes i dörren och väldigt väldigt kall luft kom in i lägenheten.
Och inget annat alternativ fanns....
Så fick bita i det sura äpplet och lämna tillbaka min fina slinga.

På vägen hem så kom jag hem med en tavel ram,
hushållspappers hållare och en julklapp till min fruga.
Inte i från Clas Ohlson dock.

Sen var det städning in i det sista. Också en rutin.
Ibland glömmer jag mina rutiner bara. Men nu är här fint och städat.
Sen kom lunchen. Rutin. Fiskgratäng sedan dagen innan.
Hemma gjord á la Lee spetzial. :)

Sen ringde det på dörren. Ludde. Nästan en rutin det med.
Men bara nästan. Det blev kaffe och prat.
Och med tanke på att Ludde kom så kom givetvis Johan också en stund senare.

En stund senare slängde jag ut dom i väntan av en kund.
Jag hann med en snabb dusch precis innan han kom.
Efter massagen så pratade jag med Frix på Skype.
Andra gången sedan jag lämnade Malaysia.
Alla är fortfarande bosatta på Langkawi och båtjobben går bara bättre och bättre.
Iallafall för honom och det glädjer mig.
Kändes lite konstigt att prata, men allt var som vanligt.
Han satt med sin SKOL öl och pladdrade en massa. :)

Sen kom hungern. Igen. Rutin. Bakad potatis med skagenröra & sallad.
Gäster nummer 4&5 var fru Annica och Papa Hasselnäs.
Te, knäckebröd och pepparkakor till Annica.
Sen var det dags för mer massage. Rumpa och rygg.

Och där har hela min dag gått. Nu sitter jag här. Framför datorn.
Rutin. Både facebook och min blogg.
Om inte jag hade fått skriva av mig så hade jag inte
kunnat tömma min själ på tankar och känslor.
Det lättar på trycket enormt för mig.

Har varit inne många gånger på att bli journalist.
Eller i alla fall skriva en bok.
Det är nog inget jag kommer att lägga ner större tid på men
det hade varit en rolig sak att göra för det är verkligen något jag gillar att göra.
Skriva alltså. Men jag gillar mycket och man hinner ju inte med allt.

Andra rutiner som jag inte hunnit med idag är ju min träning.
Den ska jag ta igen imorgon. Dubbelt upp tänkte jag.
Både Yoga och gym tänkte jag. Om det inte finns något roligt pass att gå på :)
Så då blir det ju nog att jag stannar en sväng med Malin på gymmet också.

Sen har jag ju studierna, men pärmen lämnar jag nog hemma imorgon.
Får väl börja plugga på anatomin nu. Under jul helgen. YAY!
Detoxingen för kött går bra. Äter dock fisk och skaljur än.
Ja för det hade jag nog inte klarat mig utan. Inte skaldjur iaf.

Ja det här en helt vanlig dag ur mitt liv.
Alla dagar ser ju olika ut men detta är nog en typiskt random dag.

Nu är det BINGEN som kallar på mig!
Dags att sova.

Kärlek till er alla.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0