Hi-Na-Ha!!!

Hej


Ja mycket har hänt sedan sist.

Vi har varit ute och seglat med den andre Lee och Igor till Cancun.

Vi har äntligen blivit som en liten familj igen, gör middagar tillsammans etc.

Idag har jag gjort svenska köttbullar med potatismos och brunsås.

Alla älskade det. Speciellt Lee och Igor, amerikanaren och Juggen/Aussieboyen.

Fast dom är män, så antar att de äter vad som helst hahahaha.




Sedan sist jag skrev så har jag även fått ett jobb på Hi-Na-Ha,
eller Ho-Ni-Ha som jag trodde att det hette och förvirrade det med HORNY-HA!
(bra att minnas det på det viset)

Det ligger på andra sidan ön så det har en stund att ta sig in till "stan/byn" .

Jag försöker utnyttja Lee och Igor för att köra mig i deras dingie de har.

Har faktiskt inte ett svenskt ord för en Dingie, men en liten plastbåt som de kör i till deras stora segelbåtar med... Fantastik taxi må jag säga, men det är lite irriterande när man har "klätt upp sig"
och blir alldeles dyngblöt av saltvatten som dessutom lämnar fina fläckar på kläder :P

Har lärt mig att kunna gå barfota för det mesta.

På Isla behöver man inga skor, mycket rena och säkra gator att gå på.

Har inte burit annat än NYA flip-flops på över en månad snart.


Har dock sparkat på några stenar nere på stranden så man har sina skavsår på fötterna här och där.
Men det är inget jämfört med Igors fot som han blev biten av något sorts djur från havet.

Först trodde alla att det var en spindel,
men med tanke på att snubben är i vatten hela tiden så kom han att tänka på
att det kan ha varit något litet kryp från vattnet som bitit honom.

Well, anyway.... Hans tå var enorm!! ( men den är mycket bättre nu)




Sen jag kom till Hi-Na-Ha så har jag försökt prata mer och mer spanska
för att kunna komunicera med mina chefer.
Dom är verkligen inte bra på engelska och jag känner mig verkligen som en dum blondin
emellanåt och kan absolut inte svara dom för jag har inte den
blekaste aning om vad de säger till mig hahahahaha...


Men ja, jag kan ju förklara hur min dag har varit.

07.30, upp och hoppa, kaffe och frukost. Mackor, dessa jävla mackor.

Har äntligen köpt på mig flingor och youghurt.

Jag städar undan sen dagen innan, mest öl och skit i baren att städa undan.

Tömmer papperskorgarna och allt annat skit, städar i köket och lite smått på toan,

Gör en inköpslista till min chef Sergio, men han vet för det mesta allt ändå,
trots hur pundad eller full han än är :P
Underbar människa, någon trevligare får man leta efter.

Ja sen chillar jag för det mesta, snackar med gästerna på hotellet,
står i baren när snorklingturerna fråb båten kommer och underhåller seglingspersonalen.
Verkligen underbara dom med, något man ser framemot varje dag kl 14.20 varje dag.

Idag har jag skrubbat poolen med en borste, dock inte hela men lite.....


Sen har jag och Meggan klippt i sönder en gammal madrass för
att fylla sackosäcken/ beanbagen med.
Då sitter jag där i 29 graders värme i klädd en bikini när jag jobbar,
på Isla Mujeres utanför Cancun I MEXICO, klipper i sönder en skum-madrass
i en sackosäck på en privat strand med den bästa solnedgången jag har
sett i hela mitt liv med massa underbara människor runtomkring mig.
Vilket liv, eller hur?

Det suger pung, jag vill hem direkt. Eller inte????


Det är en massa strötid som jag bara latar mig från jobb, man bara hänger där lixom.

Solar/Badar och håller utkik om någon vill något lixom.

På kvällen är det mer om mat-umgänge-dricka etc.

Tidiga morgnar och sena kvällar faktiskt, men det är fortfarande fantastiskt.

Jag saknar verkligen mycket hemma och jag har hemlängtan ganska ofta faktiskt,
 men när jag tänker efter så .... Njäääää, hem?? Varför det?


Det enda jag saknar med hemma är mina vänner/familj och min lägenhet kanske,
och katten och mina prylar. Men jag jag tänker efter på kylan och verkligheten,
ja jag måste ju komma tillbaka till den någon gång.... Men frågan är när??

Nu har jag äntligen mitt eget rum, min egen stora dubbelsäng, och garderob.

Har levt i min väska nu i några veckor fan, skit jobbigt.

Får leva med det när man "bäckpäckar"


Maja befinner sig i Tulum med Keilan, hade inte alls lust att åka dit med dom själva faktiskt.

Känner mig bara i vägen heeeeela tiden,
och Maja är kär upp över öronen så hon märker inte att dom två var väldigt upptagna med deras etc.

Det känns lite konstigt att vara utan henne men samtidigt jääääääävligt skönt.

Och det var också en av anledningarna till att jag stannade här med

Sergio och tackade ja till erbjudandet om jobbet.


Meg är kvar här till och från med Lee med hunden Georgia, sen har vi Igor & Adeline.

Och om jag inte har sagt det förr så är Igor helt HILARIOUS!!

Tim är också en bra snubbe som jobbar här,
vi cyklade in till stan idag och käkade lunch innan vi införskaffade vår mat inför kvällen.
Mat för 9 pers landade på 25 pesos var.

Det är typ mindre än 20 kr.
 
Meg har jag lite svårt för emellanåt.

Hon är en bra tjej, men hon klarar inte av competition av andra tjejer för hon vill vara i centrum av alla snubbar,
men jag är bara glad över att hon "tar över" mina rester, om jag utrycker det på det viset och inte tvärtom.

Just nu är jag själv i fokus på mitt inre, jag har inte pratat svenska på 3 dagar med någon.

Och min spanska försöker jag med men det är hårt faktiskt när
man inte vet något bakom sen innan, möjligtvis lite bara.

Jag lär känna mig själv mer och mer för varje dag som går, och det är verkligen
en bra utveckling för mig själv att vara här själv, på egen hand på andra sidan jordklotet.

Jag tänker VARJE dag när jag sitter nere i baren i klädd i min bikini för mig själv:

-  Kan detta vara sant egentligen? Kan jag verkligen stanna här?

Jag bor gratis, äter gratis och visserligen tjänar jag bara 100 pesos per dag, men hello....

Come on, det är värsta lyx stället och jag bor gratis, jobbar några timmar och har gratis mat.

Fantastico!!

Det kan ju inte bli bättre.....


Nä nu är det några drinkar försent och sängen kallar...
så puss och god natt allesamman!!

Love u all.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0