Another day for you, you and me in paradise!!

Jag vill bara säga en sak.

Att cykla i 30 graders värme på en krasslig mexikansk cykel ner till närmsta
butik som är 20 minuter ifrån mitt hem är jäääääääävligt jobbigt vill jag säga.

Eller ja, inte så jobbigt på dit vägen men mycket värre på hem vägen då jag
hade 4 påsar med mat till mig och Sergio, min kära chef.


Carlos är ägaren av stället, så det är han man ska smöra för men Sergio
är verkligen den bästa chefen jag någonsin har haft. Han är dock FÖÖÖÖR SNÄLL!!

Well, jag cyklade ner till centrum, träffade Eddie på vägen, hade sällskap ner till stranden.

Ja, det är en liten ö så man lär känna många väldigt fort här.

Slängde av mig kläderna och tog mig ett dopp, snabbt upp och låg nog bara i solen typ 30 min max allt som allt.
Sen pallade jag inte mer. Drog ner till Mañana och tog mig en is-kaffe.

Kändes konstigt att vara där själv.
Alla mina härliga minnen från Goo och Sutto drogs upp i min skalle.
Usch jag saknar dom så sjukt mycket.

Drog upp boken "Mera självkänsla" som jag håller på att läsa ut,

det går långsamt men skönt att göra något när jag har tid för mig själv nu.


Ägaren kollade konstigt på mig för att jag var själv för en gångs skull.

Drack upp min kaffe och läste några sidor och tog Sergios cykel för att dra ner till Super Mercado.
Slår då upp min tå IGEN!! Så nu blöder jag ännu mer... hääärligt.

Handlar massa mat, ska nog göra hemma gjorda hamburgesas idag!

Tog mig nästan en timme att cykla hem med alla sakerna, men det gick iaf.

Hade dock varit bättre med en golfbil eller en dingie.

Ja jag har kollat upp lite på Kilroys hemsida ang working vacations i Australien,
och det är verkligen en grej jag vill göra härnäst.
Jag måste till Australien!!!!


Fast man kanske ska ta och spara pengar och betala av sina skulder innan man påbörjar något nytt.
Ja, jag vill verkligen ta en spansk-kurs också för att kunna komunicera med alla man pratar med här,
det e verkligen skit svårt när man inte kan ett ord typ.
Men jag lär mig varje dag, men segare än vanligt...
Va det ser ut som nu så stannar jag inte längre än 2 månader till.

En månad tom. jag vet inte, har inte bestämt mig ännu, får prata med Sergio ikväll om vad han tycker.
Jag kommer hem i perfekt timing till våren/sommaren hemma också.

Just nu sitter jag i baren med min dator, spelar min musik och tittar ut mot havet.

Merucca, den lilla slampiga hunden springer omkring och yrar.


Snart är det dags för solnedgång, båtarna kör förbi,
vågorna skvalpar upp mot strandkanten, fåglarna kvittrar,
myrorna är små och snabba och kryper fort upp på mina fötter/ben snabbare än attan.
Peter har kommit tillbaka, den gamle vise mannen på 47 år, väldigt speciell faktiskt.

Alla jag träffat är väldigt unika på sitt eget lilla sätt.

Alla har verkligen varit helt underbara och jag tror att jag kunnat erfara mycket av olika
personligheter och om mig själv,
bara att träffa nytt folk och att kunna lära mig att kommunicera på ett annorlunda sätt.

Det är lite svårt dock ibland, men det går framåt.


Well, over and out. Later dudes.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0