Day one

Hey everyone!!

När man heter Lee och Maja och bestämmer att Maja ska ringa och väcka mig
i fall att om jag skulle falla i sömn innan vi ska åka så är det inte lyckat.
Jag var vaken hela natten och tog tvätten och städade undan lite etc.
Lägger mig för att ta en power-nap en timma ca för att sedan gå upp och ta det sista och åka.


Vi skulle träffas på Centralen kl. 07.45. Maja ringer mig 07.30 och undrar om jag är på g.

- Uhhmmmm...

- Lee, säg inte att jag precis ringde och väckte dig?

- Öhm. Jooooo... Shit. Jag kommer direkt.


Resultat av att jag SLÄNGER på mig kläderna, glömmer duschkräm, tandkräm etc där hemma.
Hinner inte sminka mig och duscha direkt.

Tar ett snabbt farväl av My och springer ut med alla mina saker till bussen.

Vääääldigt tungt vill jag tillägga.
Det roliga med det hela var att jag och Maja sa detta tidigare dagen innan att
det hade varit roligt om man sovit bort tiden till planet....


Väl på Centralen var jag utmattad, Kastrup gick allt som smort, kan vara för att man jobbat där.
Träffade inte så många man kände.

Den första jag såg var Patrik!
Oh, käre Patrik han är så söööööt, blev väldigt glad över att se honom iaf.
Planet var FÖR TIDIGT med 15 min, och tro mig, det händer ALDRIG på Kastrup.
Så vi fick boarda direkt.




10 timmar senare, har Maja sovit ruset av sig som inte sovit någonting alls på natten ;)

Massa konstig flygplansmat, som faktiskt gick ner ganska bra,
gillade dock inte att riset hade en bädd med ost över sig ....
Jävla Amerikanare, förstör allt med ost.

Efter 3 filmer (som var sådär),
massa sovande och ont i röven och en massa mysig utsikt så var vi framme i Atlanta.
Nu börjar jag och Maja vakna till liv på riktigt.

Fnissar och skrattar en hel del. Shit, vi är i USA NU helt själva!

Hela transfern mellan planen gick jätte bra.
Vi firade med en is-latte på Dunkin Donuts.

Yrade omkring lite med massa väskor.
Amerikanarna är väldigt kassa på att ha vagnar till sina väskor på flygplatserna ska jag säga er!
Boardar sedan på planet till LAS VEGAS.

Shit, Las Vegas, vi? Är detta möjligt? Helt sjukt fortfarande...




Massa plats på planet och massa filmer på Tv-kanalerna.
Jag och Maja däckar efter en stund.

Sen blir vi dessutom jävligt förvirrade när tiden i Atlanta och tiden i Las Vegas inte är samma.

Men vaffan vi skulle ju vara framme efter 1,5 timme.

Jo säkert, vi flög minst 3 timmar....MINST! Vi var totalt döda när vi kom fram.



Tar en taxi till vårt Motel. Det blir 13 dollar, plus dricks.
Jag tror att han säger 17 dollar så jag ger honom en 20 och klappar honom på axeln. BRA LEE!!!

Vår engelska är ganska rostig,
både för mig och Maja och att snacka slang med oss efter att ha rest i
24timmar nästan så står vi i receptionen som 2 riiiiiktigt korkade blondiner.

Men fint gick det, vi har rummet bredvid receptionen ut mot gatan.

Mitt inne i smeten, riktigt najs. Gick en runda i går kväll här vid hostelet och kollade läget,

Sen gick vi ner på "the strip" för att få i oss någonting att äta.

Pizza, hamburgare, pizza, hamburgare, pizza, hamburgare... INGET ANNAT TYP!

Jag och Maja höll på att dö... Flott flott flott.. Jag vill ha en SALLAD!!!!!!!!!




Efter en stund av massa yrande så hittade vi ett steak-house och bestämde oss för att få i oss något där.
Både jag och Maja kände oss ganska snurriga och yra, ingen ork ALLS i kroppen.

Så vi äter upp och går hem och lägger oss för att sova ut ordentligt.

Har nu fått sova 10 timmar, duschat och ska nu ner på stan och se vad Vegas har att erbjuda på dagtid.
En stor frulle ska vi ha, fast vi köper den själv.
Tror jag. Bara jag får kaffe blir jag glad =)
Har redan handlat en skärm-keps.
En sån Miche hade en gång i tiden (många år sen)

Fast min e blå!! =)


Nä nu ska vi dra. Kommer mer sen. Puss o hej allesamman!!


Kommentarer
Postat av: Bitte

Spännande...huga Megakram till blondinerna!!!

2009-01-21 @ 01:05:40
URL: http://bitte.webblogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0