Världens äldsta katt

 
Matte: "Jag hittade honom i en soptunna"
 

LONDON. Whiskey kan vara världens äldsta katt.
Med sina 33 år slår han det gamla rekordet med sex år.
Räknar man i kattår rör det sig om imponerande 231 år.
Längre än någon annan katt har levat.


Enligt Guinness rekordbok är den äldsta nu levande katten Kataleena Lady i Australien, 27 år.
Men Whiskey slår det med sex år.
Nyfödd - Jag hittade honom i en soptunna i östra London den 17 mars 1971.
Han var liten. Hans ögon var stängda och det var uppenbart att han var nyföddd,
säger matte Jean Stone, 66, i Essex till The Sun.
- Jag hade aldrig trott att han skulle leva så här länge.
Speciellt inte efter en så hemsk start.
Lugnt firande När han var liten matade Jean honom varje timme med docknappflaska.
- Jag undrar verkligen om det är hemligheten bakom hans långa liv.
Whiskey, som inte har några framtänder, tillbringade sin födelsedag på samma sätt som alla andra dagar.
Han sov och åt Whiskas kattmat.

Har du Sveriges äldsta katt?

  • Enligt Guinness rekordbok är världens äldsta nu levande katt Kataleen Lady, 27, från Australien.
  •  Här ovan kan du läsa om Whiskey som är hela 33 år.
  • Finns det någon mogen svensk katt som slår dem?
  • Mejla, gärna med bild, till: [email protected]
  • OBS! Glöm inte att skriva namn och ålder på katten, samt ditt eget namn och telefonnummer.

  • Kommentarer

    Kommentera inlägget här:

    Namn:
    Kom ihåg mig?

    E-postadress: (publiceras ej)

    URL/Bloggadress:

    Kommentar:

    Trackback
    RSS 2.0