t r a g i s k t

En vän har fått en tumör.
Han har cancer.
Jag vet inte va jag ska säga.
Vad gör man? vad säger man?
Jag kan inte förstå det......
Ofattbart

En annan väns lägenhet brann upp i natt.
Stod i tidningen, eller tidningarna....
Försökte sätta mig in i tanken med att precis fått i ordning sitt nya hem.
Efter all renovering, alla nyköpta ting, att alla minnen försvinner,
allt helt plötsligt bara e borta på 2 röda. Tanken har nog aldrig slagit mig förr.
Den är hemsk, helt sjukt.
Men tack och lov att ni är oskadda. =)

 
Började i vindsförråd Släckningsarbetet på Dirigentgatan väntas ta hela natten.

Storbrand i bostadshus i Malmö

En kraftig brand uppstod på torsdagskvällen i ett femvåningshus på Dirigentgatan i Malmö.

Branden började i ett vindsförråd och visade sig vara mycket svårsläckt.

- Släckningsarbetet kommer att pågå hela natten, säger Andras Taltai, stabsbefäl vid räddningstjänsten Syd.

Larmet om branden kom strax före klockan 20 på torsdagskvällen. Ett 30-tal brandmän från sex styrkor bekämpade lågorna, men fortfarande vid midnatt var elden inte under kontroll.

- Det är väldigt svårt att komma åt branden. Det kan ta hela natten att släcka, säger Andras Taltai, stabsbefäl vid räddningstjänsten Syd, strax före midnatt.

Stegbilar

Räddningstjänsten tvingades arbeta från stegbilar på grund av svårigheter att komma åt elden inifrån huset.

Hela vindsvåningen uppgavs vara i princip utbränd, men ingen person ska ha kommit till skada.

- De boende lämnade själva huset, säger Sandra Pierre, informatör vid Skånepolisen.

Undantaget var en kvinna i 45-årsåldern som tvingades gå ut på balkongen - i väntan på att brandmännen hjälpte henne ut via trappuppgången, skriver Sydsvenskans nätupplaga.

I samband med släckningsarbetet spärrades ett större område kring huset av. Orsaken till branden var inte känd. Polisen ska spärra av området och inleda en teknisk undersökning under fredagen.

TT
Sofia Strandberg

Skicka till en vän Skriv ut Visa på Facebook Visa på MySpace

 


Händer bara tragiska ting nowdays.
En annan sak är att 2 av mina nära vänner ska fly från Malmö.
Jag har äntligen hittat 2 människor jag kan lita på och kan kalla för riktiga vänner.
Och så är det ju alltid i min sits, dom drar...
Självklart inte såååå långt bort som Anna kanske, men till Sthlm iaf.
Känns ganska surt faktiskt....

Och sist men inte minst så har det inte blivit något "prat" med en viss person, ÄN!
Men det sker väl om några år eller nått. Känner att jag bara kräver en ursäkt.

Är väl allmänt glad för övrigt men känns samtidigt som om att det e svårt att vara det.
Jag tror att jag dessutom måste ta och skaffa en hem försäkring. puhja.

Kom nyss hem ifrån Jill.
Har spelat spel med henne, Lena, Annika och Frida.
Rappa Kalja och Pictionary. Ball, blev inge klädpoker :P
Fast nu är klockan 01.00 och jag ska på jobb imorgon.
Så jag får säga GODNATT för ikväll.

Puss

image524

Magnus, Daniel (Gojja), Lasse och Miche. =)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0