On my way home

Hej.

Får försöka att spara på mitt batteri på dator,
som tar slut på typ e sekund med tanke på att jag inte har någon sladd
till den för jag sitter på tåget nu på väg till stansted station.

Kände att efter en relaxad och utvilad dag och en ordentlig fet engelsk frukost så
orkade jag inte stressa så mycket utan gick i lugn och ro i Brick Lane och flummade runt i lite vintage butiker.

David och Erika bodde typ granne med "Beyond Retro" som var skit cool vintage butik.
(Second hand med andra ord)

Och det förvånade mig faktiskt inte att där var hur många svenskar som helst där inne.

Typiskt Möllan folk. Orkade inte gå allt för långt heller för jag va tvungen att gå
hela vägen tillbaka för att ta mina väskor och ta mig till flyplatsen i tid osv.

Det har verkligen varit en upplevelse att vara här,
och just att inte bo på hotell utan att bo som en riktig turist utan kollektivt och
bara uppleva allt själv utan någon turistguide eller nått hahahaha...

Jag fick shoppat en hel del med igår, Jag tvingade David som va bakis den stackaren till både Big Ben, och Piccadilly för jag letade efter en butik, men vi hittade inte den. =(

image428

Sen va vi en runda i Soho, och på en stor galleria där hans polare Andreas jobbade.

Sjukt söt gay kille som verkade ganska flummig. haha.
Där inne hade dom dom konstigaste sakerna som väldigt små diskreta dildos som va svindyra.
Diamant Iphone osv. Extrema priser!!!

image426

Jag hittade i varje fall ett par skit snygga DC shoes, 2 par (likadana) svarta jeans.

Med tanke på att de inte går sååå bra att hitta svarta snygga jeans hemmal,
och dom kostade endast TIO PUND, det e fan bara 130 kr!! Och det var därför jag tog 2 =)

Sen hittade jag ett par högklackade, som jag har väldigt ont av så jag var bara tvungen att ha dom. haha.

Hittade även 3 st sol brillor. Inför sommaren då haha...
jag och mina jävla solglasögon. I fucking love them!!

Sen vill jag säga att engelsmän e fan inte snygga.
Här e dock många som inte e engelsmän från början men dom e ingen hit för mig iaf.

Igår kväll skulle vi ut till Erikas jobb, eller där hon hade sin acadamy,
det var lixom träning för att bli servitris på fancy places, och alla hade trainee, även kocken.

Men jag blev shokerad när vi kom in dit. Det var såååå jävla stiligt och mysigt!!

Det var nog det bästa med min London resa tror jag.

Sjukligt imponerad av det, att det va sån LYX!!!

image429

Vi kommer in och där går dom med oss, tar våra kläder och följer oss in till vårt lilla bord.

Väggarna ät täckta i svarta "soffliknande skinn" och likaså sofforna men dom är vita.

Det var riktigt fint, elegant, mysigt och ljuset var väldigt dämpat.
Riktigt mörkt faktiskt.

I starten fick vi beställa 2 drinkar, det blev en röd drink som jag glömde namnet
på lika snabbt som efter jag beställt den (typiskt mig),
den va med jordgubbar iaf. sjukt god!

Sen var det Mojitos all the way.
Och det var typ det vi drack under hela kvällen.

Efter 2 drinkar blev vi skickade vidare till ett annat rum, det var där vi skulle äta.

image430

Maten var helt sjukt god. Och vi hade förrätt, varmrätt och efterrätt.

Jag var sjukt mätt, men vi beställde typ en av varje och splittade allt. Just för att prova allt!

När man just börjar bli full så stänger köket och baren och vi drar oss hemåt för att senare gå ut.

Det var helt sjukt najs där alltså.

Notan blev på ca 25 pund var, vilket inte var det rätta priset från början.

För i och med att Erika jobbade där så hade vi 75 % rabatt på ALLT!!

Hela notan blev på öööööver 300 pund annars, och det e lätt över 3000 kr.

Priserna i London e helst sinnes sjuka.

Jag tvingade mig själv att inte handla så mycket just med tanke på priset på det mesta.
Jag har ju till slutet på månaden kvar att överleva där hemma med.

Och imorse ringde Göran, min tränare/kostrådgivare.
Jag ska bege mig till gymmet imorgon iaf.

Han ville bara ringa och kolla hur allt gick med kosten. Haha.
Jag har nog aldrig i hela mitt liv varit med om något liknande, men det e sjukt kul att man blir så motiverad när någon sparkar en i röven. =)
Kosten har väl inte varit den bästa här men sen har det också bara varit några dagar.

Vilket e tur. Och riktigt full och jävlig har jag heller inte varit.
jag har mest tagit det lugnt, slappat och bara varit och flummat runt.
Nej nu dör mitt batteri snart.



Ses snart igen.. Puss på er alla!! :D


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0