drömmar

Jaha... då var det dom här drömmarna igen som spökar.
Slagsmål, någon som jagar mig, vill mig ont, slå mig, mörda mig etc.
Slog upp det, finns inget på slagsmål - se kamp.
Slog upp Kamp och vad stod det som exempel? Jo....

Vanligen är det drömmarnas vrede och frustation;
kan uttrycka svårigheter i förhållande till annan person, eller skada dennes/dennas rykte.
En kamp uttrycker också, kamp i livsrummet; våra värderingar eller vår heder.
Vi kanske kämpar för att överleva, för hälsan, mot kriminalitet.
Vi kan också känna oss attakerade av en annan persons åsikter;
anfall av sexuell åtrå; kamp mot depression; ha konflikter i moraliska frågor.

Jag håller med fullständigt.
Att ens hjärna kan vibba ut sånna märkliga signaler som man sedan drömmer.
Jag förstår inte. Hjärnan är nog det bästa som finns.
Eller mest mystisk.

Varje gång, då menar jag verkligen varje gång jag slår upp något i boken.
Så visar det sig rätt.
Jag har börjat bli mer intresserad av hur hjärnan fungerar sen jag ramlade från cyklen
och låg på sjukan för några år sen, för det jag upplevde med min hjärna var så jävla läskigt,
men samtidigt var det intressant, mystiskt och helt facisnerande.
Har aldrig tänkte på de förr, men när mitt minne försvann, konsiga bilder kom upp,
jag spydde, Humörsvängningarna, och jag drömde mardrömmar varje natt (väldigt verkliga)
Och sedan fick prata med min läkare om detta så förstod jag varför dessa drömmar dök upp i mitt huvud.
Signalerna från hjärnan. Något är fel. Varning, varning!!!

Många tycker det är idiotiskt att sitta och slå upp saker i en bok om vad det betyder,
i då tex drömmar osv. Men jag e ingen sån som tror på Horoskop, (dock astrologi tror jag på)
Men att tyda drömmar och handlingar gör jag med tanke på att varje gång jag har slått upp det så har det stämt.

Jag tror även på drömmar som när jag möter avlidna släktingar.
Att dom e riktiga. Handlingar, saker de säger i drömmar har skrämt mig i verkliga livet.
FÖR ATT DOM VARIT SANNA!!!

Så, slut pratat om det, ni får tycka att jag e helt kokko o bollen om ni vill det...

Men nä. jag vet.... . . . . . . . ........ . . . . . . . ...   .. . . . ... .. . . . ..

Vila i Frid. Mormor Doris, Morfar Gerhard och Farfar Anders

Kommentarer
Postat av: Natalie B

Jag brukar också drömma helt knäppa drömmar ibland.

2008-03-25 @ 16:45:11
URL: http://natalieb.blogg.se
Postat av: Bitte - såklart!

JAG ÄLSKAR DIG!!! Du är på rätt spår...
Drömmar är budskap från vårt inre...

2008-03-26 @ 16:42:00
Postat av: Mamma - såklart!

Slagsmål; Grundbetydelsen i en dröm om slagsmål är FÖRÄNDRING. För en person i affärsvärlden betecknar den byte av företag; för en anställd - nytt arbete etc. Graden av framgång eller misslyckande du kan vänta av förändringen förutsägs av resultatet av det drömda slagsmålet.Om drömmen handlade om andra som slogs, varnar den för att slösa bort tid och pengar på fåfänga nöjen! Var så god Lee!

2008-03-26 @ 17:02:45
Postat av: Man kan inte skriva för långa inlägg...

Tron att drömmar har helande kraft hade de redan för flera tusen år sedan i Egypten,Babylon och det gamla Grekland. Ofta får vi lösningen på ett problem genom drömmen. Och tänk på en sak: I drömmarna kan du göra precis ALLT! För den delen så drömde jag om dig inatt...nu hade du färgat håret igen...eldigt orangerött - skitfräckt i solen! Du var jätteglad. Nästa stund hade du färgat håret som en vit rund konstig mössa uppe på skallen...weird!?
Mamma Mu

2008-03-26 @ 17:10:21

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0