A f t e r D a r k



Sitter och lyssnar på gammal musik.

Laddade ner best of 1000 bästa hits eller nått sånt skit.
Jävlar va massa gamla godingar där var =)

Som jag själv hört när jag va liten,
som mamma lyssnade på när jag va mindre typ.
Och sitter nu med musiken på...Och får då upp en låt...
DALBELLO med TANGO.

Fick genast en flashback från när jag var 4-5 år eller nått i den stilen.
Jag älskade AFTERDARK när jag var liten.
Då menar jag uppträdet med dragqueenen Crister Lindaw
som dessutom två år i rad har blivit utnämnd till Sveriges Vackraste Kvinna (!)
i veckopressen och Lars Flinckman (?)

Jag blickar tillbaka ......

Jag ser mig själv framför tv:n, där vi bodde på Möllan.
Dansar och vickar på rumpan och försöker härma VARTENDA steg de gör på Tv:n.
Detta var något jag gjorde VARJE DAG!
(Ett under att mamma inte slängde den jävla videon)
Det var ju inspelat och jag kunde vartenda LÅT utantill,
Vartenda danssteg de gjorde, Vartenda MIN!!!!
Jag var rutinerad.

Det är precis som LILLA SJÖJUNGFRUN.
Jag kan texten till alla låtar fortfarande.
Jag kan replikerna. Men dock på svenska.
Det var dom enda 2 filmerna jag älskade mer över allt annat.
Och efter After Dark var det He-man eller nått överspelat, så det såg jag också alltid i slutet,
när jag var så trött av allt dansandet. HAHAHA!

Så när jag hör några av de låtar idag som de uppträtt till så
ser jag bara DOM framför mig i deras fina kläder dansandes och showandes.
Helt underbart.
Jag vill vara liten igen.
Jag vill ser fram emot att vara hemma och bara stå och dansa framför Tv:n
Det var det bästa under dagen när man var mindre =)

Jag hade verkligen velat se AFTER DARK idag.
Med tanke på att det var en av mina stora drömmar när jag var liten.
Undrar om de kommer till Malmö?


Kommentarer
Postat av: Mamma Bitte

Lilla gumman! Jag har det där videobandet kvar!

Ska vi ha en Nostalgi-kväll ihop du och jag?

Det hade varit skit-kul! Kraaaaaaaaaaaaam

2008-07-31 @ 17:37:25

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0