SOLTECKEN

Jag måste väl börja med att tacka min kära mamma för boken jag fick i julklapp.
Soltecken av Linda Goodman. Astrologi då med andra ord.
Något vettigt ficka man allt. Men jag e ju inte den som läser så mycket så det går väldigt långsamt.
Men men det e en annan femma så....

image364


Här kommer lite bitar ur boken som jag tycker passar in på mig bara...

VATTUMANNEN!     21 jan - 19 feb

Trots att vattumän är vänliga och lugna till sin natur så njuter vattumän ändå av att utmana den allmänna opinionen och de gläder sig i hemlighet åt att chockera mer konventionella människor med tillfälliga uppvisningar av excentriskt beteende.

Dessa vanligen mjukröstade och artiga själar kan plötsligt kortsluta dig med de mest förbluffade påståenden och handlingar vid de mest oförutsägbara tidpunkter.

Den typiska uranuspersonen är till hälften Albert Schweitzer och till hälften Musse Pigg.
Vattumannens fötter bara kan bära sandaler,kängor,promenad skor eller filttofflor och han bryr sig sällan om att kontrollera om de är lämpliga för tillfället.
Han kan dyka upp barfota om han känner för det och skratta åt dig för att du skrattar åt honom.

Vattumän lägger sig ofta medvetet till med märkliga kläder för att visa sin vägran att anpassa sig.
Vattumannen är varken balanserad eller naiv, varken entusiastisk eller modstulen.

Ett ständig exprimenterande gör honom helt enkelt nyfiken att få tränga in i nästa mysterium och nästa mysterium skulle kunna vara du.

Titta efter en märklig, frånvarande blick i ögonen, som om det innehöll något magiskt, mystisk kunskap som du inte kan omfatta. Vattumänns ögon e typiskt vaga, med ett drömmande,
irrande uttryck och de är ofta (men inte alltid) blå, gröna eller grå.

Håret är ofta rakt och silkeslent, åt det blonda hållet, sandfärgat eller ljusbrunt.
Huden är blek och kroppen är vanligen något över medellängd
(fastän ascendenten kan ändra varje solteckens yttre)

Frihetsälskande uranier kan vara mycket humoristiska, perversa, orginella, självbelåtna och oberoende men de kan också vara diplomatiska, ömma, sympatiserade och blyga.

Vattumän söker nästan desperat efter folkmassors trygghet och mättar sig med vänskaper.
Sedan kan de hamna i ett melankoliskt sinnestillstånd och söka efter ensamheten.

Vattumannen analyserar oftast situationer, vänner och främmande personer.
Det kan vara störande nör de frågar så inträngande med ett minimum av takt och undersker dina innersta känslor.
När de upptäcker att puzzlet när allt kommer omkring egentligen inte var så komplicerat blir det uttråkande,
ibland även upprörande.

Ingenting är mer förolämpande än att se en vattuman tröttna på sitt mikroskop undersökningsspel och vända sig till nästa intressanta person just när han har övertygat dig om att han tycker att du är den viktigaste männskliga varelsen på jorden. Det sårar.

Trots denna fixering vid vänskap så har vattumannen inte många intima vänner. De söker kvantitet snarare än kvalitet i sina relationer och de stabiliserar sig sällan i stadiga förhållande för länge än en begräsad tidsperiod.

De gör föga nytta att försöka röra en så opersonlig människas känslor men om man rör vid en vattumans hjärta (vilket inte är samma sak som blotta känslor) stiger han vanligen ner från sin cykel och kommer tillbaka för att se efter vad han kan ha missat.

Eftersom vattenbäraren lever i framtiden och bara för korta stunder kommer tillbaka i nuet kan han verka rent knasig för mer världsliga själar. Han känner detta och det fördjupar hans känsla av isolering.

Detta soltecken är känt som geniernas tecken eftersom över 70 procent av e verkligt
berömda genierna antingen har solen i vattumannen eller ascendenten där.
Å andra sidan är också en ansenlig procent av de intagna på mentalsjukhus eller
av dem som regelbundet besöker psykiatriker också vattumän.

Det sägs att gränsen mellan genialitet och vanvett är hårfin.



Ja det va bara en deeeel som jag läst. Det e faktiskt lite skrämmande.
När jag läser så känns det som att jag läser från min egen dagbok.
Men saker jag kanske inte ens själv inser ibland.
Jag har ju inte läst allt om mig själv än, håller ju på.

Mycket intressant för de som intresserar sig av det. Jag tror på allt som har med
soltecken och astrologi att göra. Tycker det e underligt och mystiskt.
Men grymt. ... . .. . . .


Well, nu ska jag sluta fundera och sova lite. E ledig imorgon., NAJS :)

image365






Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0