Nostalgi

Man blickar tillbaka.
Det var alltid bättre förr.
Jag minns allt som igår. Fortfarande.
Så många minnen, som aldrig försvinner.

Då jag och Anna lärde känna varandra.
Jag kommer in igenom dörren...
Kollar på Domme som ligger i soffan med Anna.
Blänger surt på Kim som sitter bredvid Annas kompis Sofia.
Utbrister kaxigt och nonchalant : GRATTIS DOMME!
Anna tittar förvånat på mig och sen på honom....
- Fyller du år?
Det tog inte många dagar för henne att förstå varför jag var kaxig mot honom.
Sen var hon med i gamet, och blev min sidekick! :)
Fick ta många smällar vi, och skällsord.
I brist på annat....

Det som finns kvar i skallen....

* Jag och Anna åker rullor från henne på Mellanheden
   till Lindängen för att låna strumpor av Domme.
* Vi ligger med min lilla radio på hennes gård, den lilla gräsplätten.
* Hennes mamma blir hysterisk på henne,
  så alla klättrade in igenom fönstret istället.
* Vågade aldrig fråga om hon hade mat i kylskåpet.
* Hon gömmer det blodiga lakanet, som hon har som minne.
* Vi blir lurade av Kim och Domme. Inget ovanligt.
   Kim påstod att Anna ville att jag skulle komma dit.
   Och Domme påstod till Anna att jag ville att hon skulle komma dit.
   Vi blev happy och gick dit så klart,
   men sen funkade det bättre när vi bytte nr med varandra,
   kom på dom och umgicks privat istället. =)
* Vi bygger en gubbe av kläder, och döper den till "ZELKO"
  Folk som sen kommer till festen, kommer vänligt bort och hälsar på Zelko.
  Vi utbrister i ASGARV!
*
En dag då man inte hade något att göra, ringde man till nummerupplysningen
   och snackade om konstiga bilar. Minns inte riktigt det där...
* Kastade påläggsskinka i fläkten,
   helst gamla strumpor också och se vem den hamna på =)
* Rättade till plankorna i sängen.
* Kastade ut saker från 16 våningen, genom fönstret. Alltid lika skoj. =)
* Den där gången vi lagade all mat vi hittade i Kims kyl och åt allt när han däckat. (lika gott)
* När jag och Mille klädde ut oss i toapapper,
   toapappers-balen som Domme snodde nere på Preem.
* Den där lila dynan man sitter på,
   på bussen som snoddes samtidigt som skylten "tänk på barnen"
* Slamp-Anna. Smuts och Taffs.
*
Tetrapacks vin och Zaranoff vodkan från LUL, pengar till Benzin, benziiiin!
* Öl & Vin källaren och deras burar, Petras falsklegg och Annas matkort.
*
Tequila kvällen, en lång kväll som aldrig tog slut med bravader, minns den som igår.
   (drick aldrig BARA tequila) Det slutar med att du dansar i fontäner!



En av kvällarna då "mannen" mådde bra i kvinnligt sällskap.
Lilla Anna till höger.



Observera vodka flaskan till höger i bilden. Bra bra bra Domme!


God I miss those days.

Jag älskar dig Anna Sandström =)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0