Måndag

En solig måndag som igår på mitt jobb såg ut så här:
Jag satt och skakade av frossa för att jag inte rörde mig.
När jag väl rörde mig blev jag jätte varmt och senare blev iskall igen.
Satt framför en värmefläkt hela dagen. Tack Sandra!
Under dagen så kollade jag ut ganska mycket på gågatan utanför ( I Helsingör då)
Och där satt en flummig man på bänken och spelade musik.
Det var mysigt för man kände att nu är våren och sommaren på väg.
Jag blev ganska tagen av honom för han va så mysko.
Han va en HIPPIE!!! :)

Han hade på sig hängslebyxor med massa blommor på, och massa andra lappar
som han förmodligen hade sytt dit helt själv.
Han hade en stor basker eller va man kallar det,
i olika färger som gick ner långt över hans ruffsiga hår.
Han hade långt grått skägg, och skägget hade han flätat och satt in plastblommor i.
Han hade rutiga glasögon i något konstigt mönster.
Och hela han var rärg-glad.
Alla som gick förbi kollade på honom,
och barnen gav honom pengar för att han spelade.
Han satt och skrattade för det mesta. (Han kan inte vara Dansk då med andra ord :P )
Bredvid sig hade han en "vagn" av något slag. där var flaggor i olika färger,
sånna som snurrar när det blåser, också dom i olika färger,
sen va där typ en hemma gjord docka med lång näsa,
med hemma gjorda ben och en liten skylt med en hand som gör "Tummen upp".
Det va så flummigt att jag bara va tvungen att smygfota honom när jag stod i butiken.....


image86

Senare på kvällen precis när jag skulle stänga, då kommer han inhoppandes.
Jag blev sen och missade mitt tåg men det gjorde inte så mycket.
Han kom in och växlade alla sina mynt typ till sedlar,
så nu har jag så det räcker i kassan ett tag framöver...
Han pratade engelska med tyskbrytning. Visst var han Tysk.
Men han reste världen runt typ, han liftade och bodde i tält året om. (kallt på vintern)
Han handlade en impregnering av tält av mig, (min andra kund på hela dagen)
och skulle fortsätta sin resa på kvällen mot Stockholm.
Han luktade dock inte så gott och undrar när han senast tvättade sina kläder.
men han sprudlade av så mycket positiv engergi så jag sket i vilket och fortsatte prata.

Jag har mött en RIKTIG HIPPIE DELUX!!

Jag ångrar dock att jag aldrig frågade honom om jag kunde ta en "close up picture"
Hade varit ganska coolt att lägga in på bloggen. Haha.



image88


(JAG SMYGFOTTAR HEHE)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0