Aldrig nöjd?

Varför blir man aldrig nöjd?

Så fort man får som man vill, är det inte på det sättet man vill att det ska vara.
Kan man inte bara var nöjd med det lilla man har?
NEJ, Alltid ska man ha mer, mer, mer eller mindre (?) av något.
Människor är egoistiska. Jag kan tyvärr inte säga att jag är motsatsen än alla de andra.
Jag är minst lika ego, om inte mer ibland?
Förvisso, då man inte tänker på det själv.
Men om jag kommer på mig själv blir jag arg och gör motsatsen.
Bra, duktig Lee!

Blir man någonsin HELT NÖJD med sitt liv?
Alla har ju perioder i sitt liv då allting är perfekt.
Men det kanske hade kunnat bli ÄNNU bättre om jag tex.
hade en bil eller mer i inkomst?
Man vill alltid ha mer... Människor är giriga!
Men varför egentligen? För att man vill ha allt som alla andra också har?
LÖJLIGT!

Man ska ju njuta så gott det går av livet medans man lever det.
Jag är en person som aldrig ångrar något. Lever på ödet.
Visst, det är klart att man kan tänka tillbaka och intala sig själv ibland att tex:
- Oj, det var världens misstag att dejta den där killen.
Eller, gud va fjortis jag va på den festen.

Men sen ser jag allting som en erfarenhet, och att det var väl meningen att
 jag skulle insé själv att han tex. inte var tillräckligt bra för mig?
Man kan ju inte spola tillbaka tiden, men ibland önskar man. KLART!
Ödet säger allt!
Många tror inte på det,
men ödet är nog det enda jag tänker på när det går dåligt för mig.
Allt är som sagt en erfarenhet. Man lever livet i både mot och medgångar.
Det är ju ingen dans på rosor direkt.
Och hade det varit det så hade ju livet inte varit en utmaning.
Och vi hade varit ännu mer bortskämda slynglar än vad vi är idag.

Nä tacka vet jag GIRIGHET OCH EGOSIM....... Eller inte!!

Ödet.. ja..

Hej dow

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0